, °

جو بایدن؛ رئیس جمهور بی‌توجه به مشکلات روز آمریکا از منظر شهروندان

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها حکایت از تداوم کاهش محبوبیت «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده بین شهروندان آمریکایی به دلایل مختلف از جمله بی توجهی به مشکلات روز این کشور دارد.

بنیاد شهدای رجائی » اخبار جهان » جو بایدن؛ رئیس جمهور بی‌توجه به مشکلات روز آمریکا از منظر شهروندان
جو بایدن؛ رئیس جمهور بی‌توجه به مشکلات روز آمریکا از منظر شهروندان

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها حکایت از تداوم کاهش محبوبیت «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده بین شهروندان آمریکایی به دلایل مختلف از جمله بی توجهی به مشکلات روز این کشور دارد.

خبرگزاری فارس: محبوبیت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، همچنان در حال کاهش است و این مسئله بر نگرانی‌های دموکرات‌ها دامن زده است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» بر اساس آخرین نظرسنجی دانشگاه «سافولک» محبوبیت بایدن اکنون به ۳۸ درصد رسیده است. این نظرسنجی نشان داد که ۴۶ درصد از پاسخ دهندگان بر این باورند که عملکرد بایدن بدتر از آنچه انتظار می‌رفت، است.

این در حالی است که نظرسنجی شبکه خبری «سی‌ان‌ان» که ۸ نوامبر منتشر شد، نشان داد که اکثریت آمریکایی‌ها بر این عقیده‌اند که جو بایدن،  توجه کافی به آنچه که از نظر آنها مهم‌ترین مسائل کشور است، ندارد.

این نظرسنجی نشان داد که ۵۸ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی فکر نمی‌کنند که بایدن به مهم‌ترین مشکلاتی که کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد توجه کافی نشان داده است. حدود ۴۸ درصد عملکرد بایدن را تایید و ۵۲ درصد مخالفت کردند.

بر اساس این نظرسنجی، اگرچه 36 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی فکر می‌کنند که وضعیت اقتصادی کشور بحرانی‌ترین مسئله برای کشور است، اما ۷۲ درصد از عدم توجه کافی رئیس‌جمهور دموکرات به چالش‌های پیش روی کشورشان ابراز تاسف کردند.

این نظرسنجی همچنین به بحران مهاجرت کنونی که ایالات متحده را به چالش می‌کشد، اشاره کرد، به طوری که پس از اینکه بایدن بسیاری از اصلاحات اعمال شده توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق را تغییر داد، تعداد بیسابقه‌ای از مهاجران از طریق مرز مکزیک به ایالات متحده سرازیر شده‌اند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۱۴ درصد بر این باورند  مهاجرت بزرگترین مشکلی است که آمریکا با آن مواجه است، در حالیکه تنها ۱۱ درصد معتقدند تغییرات اقلیمی مهم ترین مسئله است.

نظرسنجی سی‌ان‌ان با حاشیه خطای چهار درصدی مورخ یکم تا چهارم نوامبر انجام شد و ۱۰۰۴ شهروند بزرگسال در آن مشارکت کردند.

نتیجه نظرسنجی موسسه کپس ، هریس دانشگاه هاروارد  نیز  از برتری بسیار محسوس «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا بر دیگر نامزدهای احتمالی جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ حکایت دارد.  طبق این نظرسنجی جدید ترامپ در مبارزات درون حزبی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ با اختلاف ۳۷ درصدی نسبت به نزدیک‌ترین رقیب خود در صدر قرار گرفته است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا توانسته در این نظرسنجی ۴۷ درصد آرا را کسب کند و «ران دسانتیس» فرماندار جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا با کسب ۱۰ درصد آرا در رده دوم رقابت‌های مقدماتی نامزدهای حزب جمهوری‌خواه قرار گرفته است.

1400-08-19
نوشته شده توسط عباس رجائی