, °

کنسرسیوم صادراتی در استان ونتو ایتالیا برای تعامل بیشتر با استان مرکزی ایجاد شود

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اراک، خواستار تاسیس یک کنسرسیوم صادراتی در استان ونتو ایتالیا برای فعالیت در حوزه‌های معدن، کشاورزی و گردشگری با توجه به ظرفیت‌های استان مرکزی در این بخش‌ها شد.

بنیاد شهدای رجائی » اخبار استان مرکزی » کنسرسیوم صادراتی در استان ونتو ایتالیا برای تعامل بیشتر با استان مرکزی ایجاد شود
کنسرسیوم صادراتی در استان ونتو ایتالیا برای تعامل بیشتر با استان مرکزی ایجاد شود

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اراک، خواستار تاسیس یک کنسرسیوم صادراتی در استان ونتو ایتالیا برای فعالیت در حوزه‌های معدن، کشاورزی و گردشگری با توجه به ظرفیت‌های استان مرکزی در این بخش‌ها شد.


کنسرسیوم صادراتی در استان ونتو ایتالیا برای تعامل بیشتر با استان مرکزی ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمد حسین حیدری ظهر امروز در ششمین جلسه کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک اظهار کرد: نیاز به تاسیس یک کنسرسیوم صادراتی در استان ونتو ایتالیا برای فعالیت در حوزه‌های معدن، کشاورزی و گردشگری وجود دارد. 

وی تصریح کرد: در سفر فعالان اقتصادی که در سال گذشته  به کشور ایتالیا انجام شد، به این نتیجه رسیدیم که یک مرکز تجاری برای ارائه توانمندی استان مرکزی در استان ونتو ایتالیا تشکیل دهیم تا بتوان تحریم‌ها را دور زد. 

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اراک افزود: هیات‌هایی که به استان مرکزی رفت و آمد می‌کنند با تاسیس مرکز تبادلات تجاری استان مرکزی در استان ونتو می‌توانند ارتباط بهتری با کشور ایتالیا داشته باشند، فعالیت در بخش توریسم، کشاورزی، صنعت و بازرگانی یکی از اهداف تشکیل این مرکز هست و باید یک مرکز تجاری با ایتالیا داشته باشیم تا بتوانیم پایاپای با آنها کار کنیم.

 عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اراک ادامه داد: در کمیسیون معدن نیز برای تشکیل کنسرسیومی که مد نظرمان است باید فعالیت کنیم، وجه اشتراک فرهنگی خوبی با کشور ایتالیا داریم و حسب این وجه اشتراک می‌توانیم روابط خوبی را داشته باشیم.

 

در بخش کشاورزی نیاز مبرمی به بازاریابی در بازارهای مختلف احساس می‌شود

مجتبی جلالوندی رئیس کمیسیون آب، کشاورزی و محیط زیست اتاق بازرگانی اراک نیز گفت: در بخش کشاورزی نیاز مبرمی به بازاریابی در بازارهای مختلف خصوصا ایتالیا که بازار خوبی دارد احساس می‌شود و باید به صورت جزیی بررسی شود شرایط تاسیس یک‌ مرکز تجاری در کشور ایتالیا چیست. 

چندین خواهر خواندگی بین شهرهای ایران و ایتالیا انجام‌ شده است

میرفخرایی رئیس انجمن دوستی ایران و ایتالیا نیز با بیان اینکه ارتباطات خوبی با مقامات استان ونتو ایتالیا وجود دارد، اظهار کرد: تاکنون چندین خواهر خواندگی بین شهرهای ایران و ایتالیا انجام‌ شده است.

وی تصریح کرد: استان ونتو یکی‌ از سرمایه‌دارترین استان‌ها در کشور اروپا است، با توجه به این که استاندار این استان وزیر کشاورزی ایتالیا و جز فعالین اقتصادی است و دیدگاه خوبی در این حوزه دارد، می‌توان با حضور وی ارتباطات خوبی بین استان مرکزی و استان ونتو برقرار کرد.

میرفخرایی پیرامون توانمندی‌های استان ونتو افزود: وجود فرودگاه بین المللی یکی از مزایا استان ونتو است، ونتو از یک طرف به دریا وصل می‌شود و از لحاظ اقتصادی در این استان چندین نمایشگاه بین المللی است، نمایشگاه سنگ ونتو یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌ها‌ی دنیا است.

 می‌توان ارتباطات خوبی بین استان مرکزی و استان ونتو برقرار کرد

وی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی و ماشین آلات کشاورزی توانمندی زیادی در این استان است، در این شرایط با توجه به استقبال استاندار مرکزی و استاندار ونتو موقعیت بسیار خاص و خوبی برای تشکیل این مرکز وجود دارد.

صادرات سنگ محلات به کشور ایتالیا 

 بیگ زاده مدیر امور بین الملل اتاق بازرگانی اراک نیز بیان داشت:  با توجه به هماهنگی و اعزامی که  به کشور ایتالیا داشتیم، جلسات خوبی در کشور ایتالیا برگزار شد، رئیس کنفدراسیون سنگ ایتالیا اطلاعات خوبی در خصوص سنگ استان مرکزی داشتند و می‌توانیم از محلات صادرات سنگ‌های تزییتی به کشور ایتالیا داشته باشیم.

  وی در ادامه افزود: با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تامین محصولات کشاورزی در ایتالیا جلسه داشتیم که با وضعیت کشاورزی ایران آشنا نبودند که امیدواریم از این پس همکاری مشترک شکل بگیرد. 

 مدیر امور بین الملل اتاق بازرگانی اراک در خصوص حوزه توریسم گفت: در یک زمان  ماهه ۸۰ میلیون توریست فقط از شهر ونیز بازدید کرده‌اند، با توجه به این پتانسیل‌ها در کل می‌توان یک کنفدراسیون صادراتی برای حضور در بازار ایتالیا داشت که می‌تواند در حوزه‌های معدن، کشاورزی و گردشگری فعالیت داشته باشد.

1399-04-05
نوشته شده توسط عباس رجائی